Wypracowania.pl Unikalne i sprawdzone teksty

Napisz, jak należy się zachowywać na lekcji języka polskiego

Uczęszczanie na lekcje to sprawa pozornie prosta. Wystarczy siedzieć spokojnie w ławce, uważać, odpowiadać na pytania nauczyciela. Ale przecież to nie takie łatwe! Przecież siedzimy z naszymi ulubionymi kolegami i aż kusi, by z nimi pogadać o wczorajszym meczu, czy ulubionej grze komputerowej. Obok nas znajduje się okno, za którym można dostrzec mnóstwo ciekawych rzeczy – ptaki, psy, a nawet ludzi w śmiesznych kapeluszach! Jak się skupić przy tym wszystkim? Zwłaszcza, że zajęcia nie zawsze dotyczą tematów bardzo interesujących dla nas. Osobiście lubię biologię i godzinami mogę słuchać o budowie liści lub gąbek morskich, ale na języku niemieckim trudno mi się skoncentrować. A brak uwagi powoduje, że kiedy nauczyciel pyta nas o coś znienacka, często nie potrafimy udzielić odpowiedzi. Jak więc należy się zachowywać na lekcjach, zwłaszcza na tak ważnej lekcji, jaką są zajęcia z języka polskiego?

Myślę, że przede wszystkim trzeba próbować odnaleźć we wszystkich omawianych tematach coś interesującego. Nie jest to łatwe, ale jak się zastanowimy, to przecież w każdym przedmiocie jest coś, co może nas pasjonować. Jestem fanem horrorów i mogę bezustannie oglądać dreszczowce o upiorach. A przecież w lekturach, które omawiamy na lekcjach duchy również się pojawiają! Kiedy sobie to uświadomiłem, przestałem się nudzić na polskim – zamiast tego jestem cały czas czujny. Bo przecież nauczyciel może powiedzieć coś, co mnie zaciekawi i szkoda, żebym to przegapił, patrząc w okno!

Istotne jest też pamiętanie, że lekcje nie polegają na siedzeniu w milczeniu. Przecież nauczyciele zadają nam pytania w trakcie zajęć. Próbują wciągnąć nas w rozmowy na tematy, które są poruszane. Skoro nie możemy wytrzymać bez gadania, to weźmy udział w dialogu z nauczycielem! Należę do osób, którym „buzia się nie zamyka”. Często zbierałem burę za pogawędki z przyjaciółmi w czasie lekcji. Wreszcie uświadomiłem sobie, że przecież nauczyciel zadaje różne pytania i oczekuje odpowiedzi na nie. Dlaczego ja miałbym ich nie udzielać? Oczywiście odpowiadanie na pytania nauczyciela wymaga, żebyśmy się przygotowywali wcześniej do zajęć. Ale dzięki temu możemy upiec dwie pieczenie na jednym ogniu – dostaniemy lepsze oceny i nie będziemy się nudzić na lekcjach!

Lekcje języka polskiego są bardzo ważną częścią naszej edukacji. Na nich poznajemy rodzimą literaturę i nasz język. Ważne jest, byśmy potrafili się odpowiednio zachować na tych zajęciach – jeśli się tego nauczymy, godziny spędzane w szkolnych klasach przestaną być udręką, a staną się niezwykłą przygodą!

 

Losowe tematy

Dzieje Marcina Borowicza (w punktach)...

1. Ośmioletni Marcin Borowicz oddany panu Wiechowskiemu nauczycielowi w Owczarach (ma on przygotować chłopaka do nauki w gimnazjum). 2. Poznawanie zasad panujących w szkole...

Opisz swoją ulubioną porę roku

Spośród wszystkich pór roku najbardziej lubię jesień. Może się to wydawać dziwne ponieważ większość moich rówieśników preferuje lato. Nie...

Jaki sens i przesłanie niesie „Przypowieść...

Przypowieść o synu marnotrawnym opowiada o losach pewnej rodziny: ojca i jego dwóch synów. Młodszy postanowił ruszyć w świat zabierając wcześniej swą część...

Marc Chagall Wojna – opis interpretacja...

„Wojna” Marca Chagalla to obraz który powstał w 1966 r. Dzieło ściśle wiąże się z biografią artysty. Przyszedł on na świat w Witebsku w rodzinie...

Czy życie bez tajemnic byłoby...

Każdy człowiek posiada swoje sekrety tajemnice których nie chce wyjawić. Wydaje się to być zupełnie naturalnym. Moim zdaniem życie bez tajemnic byłoby uboższe....

Napisz swój własny mit o stworzeniu....

Pośrodku pustki znajdował się samotny bóg. Nie pamiętał kiedy powstał nie pamiętał skąd wziął się pośród pustki. Zdawać by się mogło że był tam...

Jaki obraz wsi i jej mieszkańców...

Jeszcze do czasów po II wojnie światowej Polska była krajem rolniczym – większość społeczeństwa pracowała na roli. Temat życia na wsi pojawiał się więc...

Wassily Kandinsky Kompozycja VII...

„Kompozycja VII” Wassila Kandinsky’ego wydawać się może dziełem pełnym chaosu i nieuporządkowania. Widz który nie zna korzeni dzieła wyrobić...

Demitologizacja i deheroizacja w...

„Zdążyć przed Panem Bogiem” Hanny Krall przedstawia powstanie w warszawskim getcie (1943) z punktu widzenia Marka Edelmana jednego z jego przywódców....