Unikalne i sprawdzone teksty

Napisz, jakie żarty i zabawy są dopuszczalne w klasie, a jakie nie powinny mieć miejsca i dlaczego?

Żarty wypowiadane podczas lekcji w klasie oraz wspólne zabawy na przerwie w szkole sprawiają, że atmosfera panująca wśród uczniów jest przyjemna, a sami uczniowie stają się bliskimi kolegami i poznają się lepiej. Trzeba być jednak ostrożnym w wypowiadaniu pewnych dowcipów, robieniu psikusów oraz podczas wspólnych zabaw, by efekt nie stał się odwrotny do zamierzonego.

Przede wszystkim powinno się unikać w szkole zabaw, które są niebezpieczne dla naszego zdrowia czy nawet życia. Czasem pomysłowość niektórych osób przekracza wszelkie wyobrażenia, a potrzeba adrenaliny napędza uczniów do niebezpiecznych rywalizacji i przekraczania własnych możliwości. W efekcie pojawia się ryzyko uduszenia, potłuczenia lub złamania. Jest to największe niebezpieczeństwo i jego przede wszystkim trzeba się wystrzegać, by dobra zabawa nie skończyła się dramatycznie.

Bardzo ważne jest także, by podczas zabaw i żartów nie urazić drugiej osoby. Czasem coś, co nam wydaje się zabawne, dla kogoś innego może być przykre. Są osoby, które pewne psikusy odbiorą z dużym poczuciem humoru, dla innych będzie to bardzo nieprzyjemne. W takim wypadku nie można mówić o prawdziwej zabawie. Trzeba znać swoich kolegów i koleżanki, by wiedzieć, na co można sobie pozwolić, a z czym być ostrożnym.

To, co mówimy w żartach, może wbrew pozorom być bardzo krzywdzące. Na pewno niedopuszczalne są dowcipy obrażające inne osoby, a zwłaszcza te, które uderzają w ich rasę, narodowość, wygląd. Tego typu żarty dotykają najbardziej osobistych spraw drugiego człowieka i dotyczą czegoś, na co on zupełnie nie ma wpływu. Przez to są skrajnie niesprawiedliwe i mogą bardzo mocno zranić.

Uważam więc, że w klasie można żartować i bawić się do woli, póki dowcipy i zabawy nie stanowią dla nas zagrożenia i dopóki są zabawne dla wszystkich uczestników. Gdy ktoś czuje się urażony jakimś dowcipem lub zabawą, wówczas trzeba je uznać za nieudane.

Rozwiń więcej

Losowe tematy

Kobieta w literaturze i sztuce renesansu...

Renesans uchodzi za epokę w której ponownie odkryto pewne uroki życia „zapomniane” w średniowieczu. Wrócono do realistycznego przedstawiania ludzkiego...

Claude Monet Impresja wschód słońca...

Malując w 1873 roku największe swoje dzieło Claude Monet nazwał go „impresją” chcąc w ten sposób podkreślić ulotność uchwyconej na płótnie...

Archetyp literacki – definicja...

DefinicjaArchetyp to jedno z najważniejszych pojęć która wyjaśnia powtarzalność pewnych wątków postaci czy postaw które dostrzec można w literaturze...

Obraz Moskwy i jej mieszkańców...

„Mistrz i Małgorzata” Michaiła Bułhakowa to wielowymiarowa powieść w której bardzo ważną rolę odgrywa sceneria wydarzeń czyli Moskwa. Pisarz stworzył...

Motyw faustyczny w literaturze i...

Motyw faustyczny wywodzi się z dramatu Johanna Wolfganga von Goethego. Wiąże się on z postacią poszukującą odpowiedzi na dręczące ludzkość pytania i problemy dążącą...

„Ferdydurke” jako powieść...

Powieść awangardowa to gatunek literacki który narodził się w XX stuleciu. Jego główną cechą było zerwanie z modelem powieści realistycznej a więc odejście...

Powołując się na wybrane fraszki...

Fraszka to krótki utwór pisany wierszem który tradycyjnie podejmował tematykę błahą. Poznane przeze mnie fraszki Jana Kochanowskiego spełniały normę...

Moje wymarzone miasto - opis

Moje wymarzone miasto jest bardzo nowoczesne. Wszystkie wieżowce zrobione są ze szkła a w mieście wiele jest dróg i mostów które ułatwiają komunikację....

Napisz wypracowanie na temat tego...

Mieszkanie na wsi nie dla każdej osoby jest powodem do dumy. Wielu ludzi uważa że wieś nie jest dobrym miejscem do życia. Zarzucają jej zaściankowość brak perspektyw...