Unikalne i sprawdzone teksty

Opis wymarzonej szkoły

W szkole spędzamy dziesiątki godzin każdego tygodnia. To tutaj najczęściej nawiązujemy przyjaźnie, zakochujemy się, rozwijamy intelektualnie i emocjonalnie. Bardzo ważne, byśmy czuli się tutaj, jak u siebie w domu. Oczywiście na tym świecie nie ma rzeczy idealnych i w najlepszych placówkach edukacyjnych dopatrzeć się można błędów, wad i różnorakich problemów. Ale możemy przecież popuścić wodze fantazji i zastanowić się, jak wyglądałaby nasza idealna szkoła. Nie ukrywam, że ja również nieraz wyobrażałem sobie „szkołę marzeń”.

Przede wszystkim – w mojej wyobraźni budynki szkoły znajdują się w starym parku. Boisko, oczywiście obszerne, skryte jest w cieniu rzucanym przez wiekowe drzewa. W trakcie przerwy można wyjść na dwór, usiąść pod sękatym dębem i zapatrzyć się na ptaki ćwierkające wśród jego liści. Nic tak nie odpręża między lekcjami, jak widok harmonii panującej w naturze!

Istotnym obiektem jest tutaj sala sportowa – oprócz boiska do siatkówki, używanego zimą, znajduje się w niej także niewielki basen. Na lekcjach wuefu uczymy się na nim pływać, zaś ci co opanowali już tę umiejętność, mogą tu także zawitać po zajęciach.

Klasy są w pełni skomputeryzowane. Uczniowie nie muszą przynosić ze sobą zeszytów, bowiem przy ławkach czekają na nich laptopy. Nie oznacza to zrezygnowania z papierowych książek – pośrodku głównego budynku szkoły umiejscowiono się okrągłe pomieszczenie, mieszczące bibliotekę i czytelnię. Zgromadzono tu tysiące tomów!

W podziemiach ulokowano garaże dla rowerów. Każdy uczeń posiada własnych rower najlepszej jakości i nauczyciele często zabierają nas na wycieczki krajoznawcze. Nie musimy oglądać zdjęć roślin w książkach lub w Internecie – kiedy pan od biologii chce nam pokazać kasztanowiec, wsiadamy na rowery i jedziemy do pobliskiego lasu.

Oczywiście w wymarzonej szkole najważniejsi są przyjaciele. Dokazujemy tutaj na przerwach tak samo, jak w każdej innej placówce edukacyjnej – stąd dla naszych nauczycieli nie zawsze musi to być szkoła idealna.

 

Rozwiń więcej

Losowe tematy

Biedota w „Lalce” – opracowanie...

„Lalka” Bolesława Prusa jest dziełem w którym ukazana została szczegółowa panorama polskiego społeczeństwa. Co charakterystyczne dla powieści...

Uczyć bawiąc – realizacja oświeceniowej...

Twórczość Ignacego Krasickiego ma charakter dydaktyczny. Zgodne to jest z oświeceniowym zaleceniem by „uczyć bawiąc”. Powiedzieć można iż owo zalecenie...

„Lalka” – interpretacja tytułu...

W jednym z listów adresowanych do Władysława Korotyńskiego (literata i dziennikarza) zawarł Bolesław Prus bardzo cenne informacje dotyczące genezy tytułu „Lalki”....

Konstruktywizm – cechy przedstawiciele...

Cechy opis założenia Konstruktywizm to jeden z kierunków w sztuce który przeciwstawiał się tradycyjnym przedstawieniom i tworzył zupełnie nową jakość oraz...

Oda – definicja i wyznaczniki...

Definicja i wyznaczniki gatunku Oda to gatunek który powstał już w starożytności a jego korzenie były związane z religijnością chęcią wychwalenia danego bóstwa....

Gustaw Coubert Kamieniarze - opis...

„Kamieniarze” to niezwykle realistyczne przedstawienie pracy którego autorem jest Gustaw Courbet. Opis Powstały w 1849 roku obraz przedstawiał mężczyzn...

Patriotyzm w Panu Tadeuszu

Patriotyzm w „Panu Tadeuszu” jest wartością szczególną immanentnie obecną w poemacie Mickiewicza. Już sama idea przyświecająca jego powstaniu - chęć...

Spisek koronacyjny – interpretacja...

Trzeci akt „Kordiana” rozpoczyna się sceną ukazującą przygotowania do koronacji cara Mikołaja. Zgromadzeni ludzie wypowiadają swoje sądy dotyczące nowego...

Charakterystyka porównawcza Balladyny...

Alina i Balladyna to siostry. Są jednak postaciami zupełnie odmiennymi – odróżniają się nie tylko pod względem charakteru ale także cechami zewnętrznymi....