Unikalne i sprawdzone teksty

Tydzień z życia gimnazjalisty – felieton | wypracowanie

Uczniowie często powtarzają, że w czasie roku szkolnego dni dłużą się niemiłosiernie. Wstajemy rano, śniadanie, autobus, lekcje, lekcje, lekcje, dom, obiad, zadanie domowe. Bądźmy jednak szczerzy, nie jesteśmy więźniami w kamieniołomach, mamy też rozrywki: basen, sport, gry komputerowe. Oczywiście poszczególne dni różnią się od siebie, a mimo to wiemy, co nas czeka w kolejnych. To dlatego, że już na początku roku szkolnego każdy z nas wypracowuje sobie „TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ”, który sprawia, że wbrew przytaczanej wyżej opinii, kolejne dni ciągle przynoszą coś nowego.

Mówiąc o rozkładzie zajęć, nie mam na myśli po prostu planu lekcji. To, jakie będziemy mieli przedmioty danego dnia decyduje o wielu sprawach - np. czy będziemy musieli wieczorem wkuwać słówka z języka obcego, czy czytać wiersze na polski. Ale wokół planu lekcji każdy z nas może zbudować swój własny plan tygodnia.

Przykładowo: jestem słaby z języka niemieckiego. Mimo to staram się jak najlepiej poradzić sobie z zadaniami i sprawdzianami. Wymaga to ode mnie dużo pracy, która jest dla mnie bardzo męcząca. Niemiecki mam w poniedziałek i w środę – więc są to dni, kiedy szczególnie potrzebuję odpoczynku i relaksu. Jaki z tego wyciągnąłem wniosek? Właśnie wtedy chodzę na basen. W końcu nic tak nie odpręża, jak przepłynięcie kilkudziesięciu metrów żabką!

We wtorek mam mniej lekcji i kończę zajęcia około 11. Mimo pokusy, by cały dzień poświęcić na próżniactwo i czytanie komiksów, postanowiłem choć część wolnego czasu przeznaczać na przygotowywanie wypracowań na język polski i zapoznawanie się z lekturami. Wprawdzie wymaga to ode mnie dużo samozaparcia, ale ostatecznie się opłaca – nie muszę niczego robić na ostatnią chwilę!

Oczywiście nie wszystkie punkty mojego planu są tak „surowe”. Postanowiłem też na przykład, że w każdy piątkowy wieczór będę oglądał film, żeby być na bieżąco nowościami, a także poznać klasykę kinematografii.

Jak wam się podoba mój tydzień? Jak wygląda wasz „tygodniowy rozkład jazdy”, drodzy czytelnicy? A może nie tworzycie żadnego, tylko „idziecie na żywioł” i żyjecie z dnia na dzień?

Rozwiń więcej

Losowe tematy

Pablo Picasso Panny z Awinionu -...

Pablo Picasso namalował „Panny z Avignon” niewiele po ukończeniu 25 roku życia. To jak wyjątkowe stało się osiągnięcie młodego artysty można zrozumieć...

Gustaw jako bohater romantyczny

Gustaw – protagonista czwartej części „Dziadów” Adama Mickiewicza – jest postacią tajemniczą budzącą niepokój. Historia opowiedziana...

Obraz wojny z punktu widzenia narratora...

Tłem młodości Cezarego Baryki - głównego bohatera „Przedwiośnia” Stefana Żeromskiego - była wojna. Najpierw znał ją tylko z listów wysyłanych...

Dzieje Raskolnikowa w punktach

1. Ubogie życie Raskolnikowa i jego rozmyślania filozoficzne 2. Spotkanie Rodiona z Marmieładowem i historia alkoholika 3. List od matki donoszący o trudnej sytuacji Duni...

Nowy bohater i nowe tematy literatury...

Nazwa renesans pochodzi od francuskiego słowa „renaissance” znaczącego odrodzenie. Doskonale odzwierciedla ono charakter tej epoki która narodziła się...

Moralność pani Dulskiej jako dramat...

Naturalizm był prądem który pojawił się w literaturze w drugiej połowie XIX wieku przede wszystkim za sprawą twórczości Emila Zoli. Autor ów dorobił...

Edgar Degas Błękitne tancerki...

Poświęcony ulubionemu przez Degasa tematowi obraz „Błękitne tancerki” przedstawia grupę czterech dziewcząt w niebieskich trykotach i tutu stojących najpewniej...

Czy kara musi być zawsze następstwem...

Pytanie czy kara zawsze musi być następstwem winy to pytanie które można rozważać na kilku płaszczyznach. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na fakt różnego...

Rozłączenie – interpretacja...

„Rozłączenie” napisał Słowacki 20 lipca 1835 r. będąc nad szwajcarskim jeziorem Leman (czyli Jeziorem Genewskim). Liryczny krajobraz wywołał w poecie podniosły...