Unikalne i sprawdzone teksty

Felieton z życia szkoły

Drodzy koledzy i koleżanki! Witam w kolejnym numerze naszej szkolnej gazetki! Korzystając z okazji, chciałbym dzisiaj zwrócić uwagę na pewną sprawę, która zatruwa życie nam wszystkim. Denerwuje ona zarówno nauczycieli, jak i uczniów i nikt nie wie za bardzo, jak ją rozwiązać. Chyba wszyscy domyślają się o co chodzi – mam oczywiście na myśli śmiecenie na terenie szkoły. 

Każdy przyzna, że ostatnio stało się ono prawdziwą plagą! Trudno przejść obok boiska, by nie natknąć się na sterty papierków po batonikach, opakowań po czipsach i butelek po napojach. Jeszcze trochę i sterty te przerodzą się w prawdziwe góry, a z nich schodzić będą lawiny śmieci. Za niedługo będą pierwsze ofiary! Wyobraźcie to sobie – człowiek pochłonięty przez rozpędzoną masę skórek od bananów i kartoników po soczkach! Z pewnością nie będzie to honorowy koniec! Najlepiej już teraz wziąć się do wspólnej roboty, by uniknąć tego przykrego scenariusza.
Największym problemem w zwalczeniu śmiecenia jest to, że każdy kto wyrzuca papierki na ziemie myśli, że ten jeden śmieć nie sprawi problemu. „No, daj spokój, to tylko kawałek foli”, słyszymy nie raz. „Wokoło tyle śmieci, ten mój niczego nie zmieni już na gorsze”. I tak właśnie się sprawy toczą – najpierw jeden śmieć, potem drugi, a wreszcie jest ich cała masa, którą trudno nawet posprzątać. Dlatego każdy musi sobie uświadomić, że śmiecenie jest tak samo naganne we wszystkich przypadkach – nieważne, czy wyrzucamy kartonik po soczku, czy sto kartoników.
Kolejną sprawą jest sprzątanie. Nie wahajmy się zwracać uwagę śmiecącym, a kiedy nie ma sprawcy w pobliżu, sami możemy podnieść papierek i wyrzucić do pobliskiego kosza. Nie jest to miłe zadanie, ale gdy wszyscy będziemy tak postępować, to problem brudu niedługo zniknie z naszej szkoły!
Szkoła i jej okolice to nasza wspólna sprawa. Dbajmy o nią i nie dopuśćmy, by została zalana przez falę odpadków, które sami wytwarzamy. Jesteśmy już wystarczająco dorośli, by wziąć tę sprawę w swoje ręce!
Do następnego numeru!

Rozwiń więcej

Losowe tematy

Andrzej Kmicic jako szlachcic sarmata...

Kultura sarmacka była zjawiskiem jedynym w swoim rodzaju. Połączyła ona rodzime tradycje Rzeczpospolitej z szeroko rozumianymi Wschodem i Zachodem a obecne w niej idee republikańskie...

Józef Chełmoński Babie lato -...

„Babie lato” to stworzony przez Józefa Chełmońskiego obraz który podobnie jak wiele jego znanych dzieł przedstawia związek człowieka z naturą....

Cnota – trwała wartość czy...

Rozważania na temat cnoty jej wartości i jej form należą do kwestii najczęściej poruszanych przez filozofów i artystów. Wydaje się to rzeczą dość oczywistą...

Droga do Rosji – interpretacja

„Droga do Rosji” to poemat rozpoczynający „Ustęp” trzeciej części „Dziadów”. Fragment ten znacznie odróżnia się od samego...

Dziewczynka w czerwonej sukni Józef...

Płótno w kształcie pionowego prostokąta prawie w całości wypełnia postać nastoletniej już zapewne dziewczynki ubranej w długą jaskrawo czerwoną suknię o prostym...

Najciekawsza przygoda Stasia i Nel...

Staś i Nel podczas swojej niezwykłej podróży mieli wiele przygód które były niezmiernie ciekawymi i niejednokrotnie zapierającymi dech w piersiach....

„Zbrodnia i kara” jako powieść...

„Zbrodnię i karę” Fiodora Dostojewskiego można określić mianem powieści psychologicznej. Jej najistotniejsza płaszczyzna znaczeniowa obejmuje bowiem przeżycia...

Dzieje Andrzeja Radka (w punktach)...

1. Dzieciństwo chłopskiego syna. Andrzej (Jędrek) Radek pasie zwierzęta. 2. Skłonienie przez rodzinę do parodiowania wiejskiego nauczyciela Antoniego Paluszkiewicza zwanego...

Epikureizm – definicja założenia...

Definicja Epikureizm to system filozoficzny który zakładał że jednostka jest stworzona do bycia szczęśliwą. Założycielem szkoły epikurejskiej był filozof Epikur....