Unikalne i sprawdzone teksty

Felieton z życia szkoły | wypracowanie

Drodzy koledzy i koleżanki! Witam w kolejnym numerze naszej szkolnej gazetki! Korzystając z okazji, chciałbym dzisiaj zwrócić uwagę na pewną sprawę, która zatruwa życie nam wszystkim. Denerwuje ona zarówno nauczycieli, jak i uczniów i nikt nie wie za bardzo, jak ją rozwiązać. Chyba wszyscy domyślają się o co chodzi – mam oczywiście na myśli śmiecenie na terenie szkoły. 

Każdy przyzna, że ostatnio stało się ono prawdziwą plagą! Trudno przejść obok boiska, by nie natknąć się na sterty papierków po batonikach, opakowań po czipsach i butelek po napojach. Jeszcze trochę i sterty te przerodzą się w prawdziwe góry, a z nich schodzić będą lawiny śmieci. Za niedługo będą pierwsze ofiary! Wyobraźcie to sobie – człowiek pochłonięty przez rozpędzoną masę skórek od bananów i kartoników po soczkach! Z pewnością nie będzie to honorowy koniec! Najlepiej już teraz wziąć się do wspólnej roboty, by uniknąć tego przykrego scenariusza.
Największym problemem w zwalczeniu śmiecenia jest to, że każdy kto wyrzuca papierki na ziemie myśli, że ten jeden śmieć nie sprawi problemu. „No, daj spokój, to tylko kawałek foli”, słyszymy nie raz. „Wokoło tyle śmieci, ten mój niczego nie zmieni już na gorsze”. I tak właśnie się sprawy toczą – najpierw jeden śmieć, potem drugi, a wreszcie jest ich cała masa, którą trudno nawet posprzątać. Dlatego każdy musi sobie uświadomić, że śmiecenie jest tak samo naganne we wszystkich przypadkach – nieważne, czy wyrzucamy kartonik po soczku, czy sto kartoników.
Kolejną sprawą jest sprzątanie. Nie wahajmy się zwracać uwagę śmiecącym, a kiedy nie ma sprawcy w pobliżu, sami możemy podnieść papierek i wyrzucić do pobliskiego kosza. Nie jest to miłe zadanie, ale gdy wszyscy będziemy tak postępować, to problem brudu niedługo zniknie z naszej szkoły!
Szkoła i jej okolice to nasza wspólna sprawa. Dbajmy o nią i nie dopuśćmy, by została zalana przez falę odpadków, które sami wytwarzamy. Jesteśmy już wystarczająco dorośli, by wziąć tę sprawę w swoje ręce!
Do następnego numeru!

Rozwiń więcej

Losowe tematy

Pablo Picasso Panny z Awinionu -...

Pablo Picasso namalował „Panny z Avignon” niewiele po ukończeniu 25 roku życia. To jak wyjątkowe stało się osiągnięcie młodego artysty można zrozumieć...

Gustaw jako bohater romantyczny

Gustaw – protagonista czwartej części „Dziadów” Adama Mickiewicza – jest postacią tajemniczą budzącą niepokój. Historia opowiedziana...

Obraz wojny z punktu widzenia narratora...

Tłem młodości Cezarego Baryki - głównego bohatera „Przedwiośnia” Stefana Żeromskiego - była wojna. Najpierw znał ją tylko z listów wysyłanych...

Dzieje Raskolnikowa w punktach

1. Ubogie życie Raskolnikowa i jego rozmyślania filozoficzne 2. Spotkanie Rodiona z Marmieładowem i historia alkoholika 3. List od matki donoszący o trudnej sytuacji Duni...

Nowy bohater i nowe tematy literatury...

Nazwa renesans pochodzi od francuskiego słowa „renaissance” znaczącego odrodzenie. Doskonale odzwierciedla ono charakter tej epoki która narodziła się...

Moralność pani Dulskiej jako dramat...

Naturalizm był prądem który pojawił się w literaturze w drugiej połowie XIX wieku przede wszystkim za sprawą twórczości Emila Zoli. Autor ów dorobił...

Edgar Degas Błękitne tancerki...

Poświęcony ulubionemu przez Degasa tematowi obraz „Błękitne tancerki” przedstawia grupę czterech dziewcząt w niebieskich trykotach i tutu stojących najpewniej...

Czy kara musi być zawsze następstwem...

Pytanie czy kara zawsze musi być następstwem winy to pytanie które można rozważać na kilku płaszczyznach. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na fakt różnego...

Rozłączenie – interpretacja...

„Rozłączenie” napisał Słowacki 20 lipca 1835 r. będąc nad szwajcarskim jeziorem Leman (czyli Jeziorem Genewskim). Liryczny krajobraz wywołał w poecie podniosły...