Unikalne i sprawdzone teksty

Napisz, jakie żarty i zabawy są dopuszczalne w klasie, a jakie nie powinny mieć miejsca i dlaczego?

Żarty wypowiadane podczas lekcji w klasie oraz wspólne zabawy na przerwie w szkole sprawiają, że atmosfera panująca wśród uczniów jest przyjemna, a sami uczniowie stają się bliskimi kolegami i poznają się lepiej. Trzeba być jednak ostrożnym w wypowiadaniu pewnych dowcipów, robieniu psikusów oraz podczas wspólnych zabaw, by efekt nie stał się odwrotny do zamierzonego.

Przede wszystkim powinno się unikać w szkole zabaw, które są niebezpieczne dla naszego zdrowia czy nawet życia. Czasem pomysłowość niektórych osób przekracza wszelkie wyobrażenia, a potrzeba adrenaliny napędza uczniów do niebezpiecznych rywalizacji i przekraczania własnych możliwości. W efekcie pojawia się ryzyko uduszenia, potłuczenia lub złamania. Jest to największe niebezpieczeństwo i jego przede wszystkim trzeba się wystrzegać, by dobra zabawa nie skończyła się dramatycznie.

Bardzo ważne jest także, by podczas zabaw i żartów nie urazić drugiej osoby. Czasem coś, co nam wydaje się zabawne, dla kogoś innego może być przykre. Są osoby, które pewne psikusy odbiorą z dużym poczuciem humoru, dla innych będzie to bardzo nieprzyjemne. W takim wypadku nie można mówić o prawdziwej zabawie. Trzeba znać swoich kolegów i koleżanki, by wiedzieć, na co można sobie pozwolić, a z czym być ostrożnym.

To, co mówimy w żartach, może wbrew pozorom być bardzo krzywdzące. Na pewno niedopuszczalne są dowcipy obrażające inne osoby, a zwłaszcza te, które uderzają w ich rasę, narodowość, wygląd. Tego typu żarty dotykają najbardziej osobistych spraw drugiego człowieka i dotyczą czegoś, na co on zupełnie nie ma wpływu. Przez to są skrajnie niesprawiedliwe i mogą bardzo mocno zranić.

Uważam więc, że w klasie można żartować i bawić się do woli, póki dowcipy i zabawy nie stanowią dla nas zagrożenia i dopóki są zabawne dla wszystkich uczestników. Gdy ktoś czuje się urażony jakimś dowcipem lub zabawą, wówczas trzeba je uznać za nieudane.

Rozwiń więcej

Losowe tematy

Panny dworskie Diego Velazquez -...

„Panny dworskie” to barokowy obraz który został stworzony przez Diego Velazqueza który jak sama nazwa wskazuje przedstawia scenę dziejącą się na...

„Cierpienia młodego Wertera”...

Początki powieści epistolarnej sięgają XVIII stulecia. Za pierwszy przykład realizacji tego nurtu literackiego uważane jest dzieło Samuela Richardsona - „Pamela...

Do jakiego tworzywa lub materiału...

Pewnego piątkowego południa siedziałem sobie nad rzeką z moim przyjacielem Krzyśkiem. Opowiadał mi on o filmie Andrzeja Wajdy który widział wczoraj w telewizji....

Dziewczynka z chryzantemami Olga...

Na obrazie Olgi Boznańskiej widzimy postać anonimowej dziewczynki stojącej przodem do odbiorcy i wpatrującej się w niego z lekkim niepokojem i zaciekawieniem. Wrażenia...

Powieść historyczna – definicja...

Definicja i wyznaczniki gatunku Powieść historyczna to gatunek który ukształtował się w wieku XIX choć już wcześniej twórcy odwoływali się w swej twórczości...

Gdybyś mógł cokolwiek co zmieniłbyś...

Ktoś mądry powiedział że trzeba umieć zachować złoty środek. Na pytanie co zmieniłbyś we współczesnym świecie gdybyś miał wielką władzę lub potężną...

Społeczeństwo i hierarchia w „Chłopach”...

Wiejska społeczność przedstawiona w „Chłopach” Władysława Reymonta jest zbiorowością wyraźnie zhierarchizowaną. Pisarzowi udało się pokazać że chłopi...

Romantyczna koncepcja poety jako...

Trzecia część „Dziadów” jest dziełem podejmującym niezwykle szeroką tematykę. Jednym z ważniejszych problemów pojawiających się w dziele Mickiewicza...

Auguste Renoir Huśtawka – opis...

Scena ukazana na obrazie słynnego impresjonisty przedstawia grupę osób zebraną wokół huśtawki w parku. Centralną postacią jest kobieta trzymająca rękoma...