Unikalne i sprawdzone teksty

Napisz, jakie żarty i zabawy są dopuszczalne w klasie, a jakie nie powinny mieć miejsca i dlaczego? | wypracowanie

Żarty wypowiadane podczas lekcji w klasie oraz wspólne zabawy na przerwie w szkole sprawiają, że atmosfera panująca wśród uczniów jest przyjemna, a sami uczniowie stają się bliskimi kolegami i poznają się lepiej. Trzeba być jednak ostrożnym w wypowiadaniu pewnych dowcipów, robieniu psikusów oraz podczas wspólnych zabaw, by efekt nie stał się odwrotny do zamierzonego.

Przede wszystkim powinno się unikać w szkole zabaw, które są niebezpieczne dla naszego zdrowia czy nawet życia. Czasem pomysłowość niektórych osób przekracza wszelkie wyobrażenia, a potrzeba adrenaliny napędza uczniów do niebezpiecznych rywalizacji i przekraczania własnych możliwości. W efekcie pojawia się ryzyko uduszenia, potłuczenia lub złamania. Jest to największe niebezpieczeństwo i jego przede wszystkim trzeba się wystrzegać, by dobra zabawa nie skończyła się dramatycznie.

Bardzo ważne jest także, by podczas zabaw i żartów nie urazić drugiej osoby. Czasem coś, co nam wydaje się zabawne, dla kogoś innego może być przykre. Są osoby, które pewne psikusy odbiorą z dużym poczuciem humoru, dla innych będzie to bardzo nieprzyjemne. W takim wypadku nie można mówić o prawdziwej zabawie. Trzeba znać swoich kolegów i koleżanki, by wiedzieć, na co można sobie pozwolić, a z czym być ostrożnym.

To, co mówimy w żartach, może wbrew pozorom być bardzo krzywdzące. Na pewno niedopuszczalne są dowcipy obrażające inne osoby, a zwłaszcza te, które uderzają w ich rasę, narodowość, wygląd. Tego typu żarty dotykają najbardziej osobistych spraw drugiego człowieka i dotyczą czegoś, na co on zupełnie nie ma wpływu. Przez to są skrajnie niesprawiedliwe i mogą bardzo mocno zranić.

Uważam więc, że w klasie można żartować i bawić się do woli, póki dowcipy i zabawy nie stanowią dla nas zagrożenia i dopóki są zabawne dla wszystkich uczestników. Gdy ktoś czuje się urażony jakimś dowcipem lub zabawą, wówczas trzeba je uznać za nieudane.

Rozwiń więcej

Losowe tematy

„Kamienie na szaniec” – akcje...

„Kamienie na szaniec” Aleksandra Kamińskiego szczegółowo przedstawiają kilka akcji dywersyjnych w których brali udział główni bohaterowie...

Scjentyzm – definicja przedstawiciele...

Definicja Pogląd zwany scjentyzmem pojawił się w XIX wieku i w tym okresie stał się niezwykle popularnym. Jego nazwa pochodzi od słowa nauka i na takie też poznanie zwraca...

Motyw tańca w „Tangu”

Po raz pierwszy tytułowe tango pojawia się w dramacie Sławomira Mrożka gdy Stomil - ojciec - opowiada Arturowi - synowi - o tym jak wyglądało życie pokolenia z którego...

Środki stylistyczne w Reducie Ordona...

„Reduta Ordona” napisana została przez Mickiewicza w 1832 r. kiedy poeta przebywał w Dreźnie. Podtytuł „Opowiadanie adiutanta” sugeruje że podmiotem...

Znaczenie tytułu „Granica”

Zanim Zofia Nałkowska ukończyła powieść o losach Zenona Ziembiewicza planowała nadać jej tytuł „Schematy”. W ten sposób zaakcentowałaby przede wszystkim...

Leon Wyczółkowski Rycerz wśród...

„Rycerz wśród kwiatów” to namalowany w 1904 roku obraz którego autorem jest Leon Wyczółkowski. Opis Obraz przedstawia rycerza w niezwykle...

Sokół jako nowela – opracowanie....

„Dekameron” Giovanniego Boccaccia uważany jest za jedno z najważniejszych i najbardziej inspirujących dzieł doby renesansu. Wyrafinowana kompozycja bogata i zróżnicowana...

„Mistrz i Małgorzata” jako...

„Mistrz i Małgorzata” to powieść paraboliczna w której ponad poziomem znaczeń dosłownych wynikających z sensu współczesnej fabuły nadbudowany...

O czym mówią moje książki nocą...

„Książka nie jest tak fajna jak film!” – powiedział ostatnio mój kolega. „W filmie widzisz co robią bohaterowie słyszysz jak rozmawiają....

Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie.