Unikalne i sprawdzone teksty

Napisz, jakie żarty i zabawy są dopuszczalne w klasie, a jakie nie powinny mieć miejsca i dlaczego?

Żarty wypowiadane podczas lekcji w klasie oraz wspólne zabawy na przerwie w szkole sprawiają, że atmosfera panująca wśród uczniów jest przyjemna, a sami uczniowie stają się bliskimi kolegami i poznają się lepiej. Trzeba być jednak ostrożnym w wypowiadaniu pewnych dowcipów, robieniu psikusów oraz podczas wspólnych zabaw, by efekt nie stał się odwrotny do zamierzonego.

Przede wszystkim powinno się unikać w szkole zabaw, które są niebezpieczne dla naszego zdrowia czy nawet życia. Czasem pomysłowość niektórych osób przekracza wszelkie wyobrażenia, a potrzeba adrenaliny napędza uczniów do niebezpiecznych rywalizacji i przekraczania własnych możliwości. W efekcie pojawia się ryzyko uduszenia, potłuczenia lub złamania. Jest to największe niebezpieczeństwo i jego przede wszystkim trzeba się wystrzegać, by dobra zabawa nie skończyła się dramatycznie.

Bardzo ważne jest także, by podczas zabaw i żartów nie urazić drugiej osoby. Czasem coś, co nam wydaje się zabawne, dla kogoś innego może być przykre. Są osoby, które pewne psikusy odbiorą z dużym poczuciem humoru, dla innych będzie to bardzo nieprzyjemne. W takim wypadku nie można mówić o prawdziwej zabawie. Trzeba znać swoich kolegów i koleżanki, by wiedzieć, na co można sobie pozwolić, a z czym być ostrożnym.

To, co mówimy w żartach, może wbrew pozorom być bardzo krzywdzące. Na pewno niedopuszczalne są dowcipy obrażające inne osoby, a zwłaszcza te, które uderzają w ich rasę, narodowość, wygląd. Tego typu żarty dotykają najbardziej osobistych spraw drugiego człowieka i dotyczą czegoś, na co on zupełnie nie ma wpływu. Przez to są skrajnie niesprawiedliwe i mogą bardzo mocno zranić.

Uważam więc, że w klasie można żartować i bawić się do woli, póki dowcipy i zabawy nie stanowią dla nas zagrożenia i dopóki są zabawne dla wszystkich uczestników. Gdy ktoś czuje się urażony jakimś dowcipem lub zabawą, wówczas trzeba je uznać za nieudane.

Rozwiń więcej

Losowe tematy

Moja pasja – wypracowanie

Pasja to ważna rzecz! Dzięki niej możemy się odprężyć nabrać sił do dalszej pracy. Nieważne czy człowiek jest uczniem czy emerytem – powinien mieć swoje hobby....

Opis miniatury francuskiej „Architekt...

„Architekt wszechświata” to miniatura nieznanego autorstwa której powstanie datowane jest na około XIII wieku. Przedstawiona na miniaturze postać zdaje...

„Zemsta” - sprawozdanie z książki...

„Zemsta” to komedia napisana przez Aleksandra Fredrę na początku lat 30 XIX stulecia. Na okładce tej pozycji najczęściej pojawiają się mur krokodyl szlachcic...

Wizja ludzkiego życia w Księdze...

Księga Hioba wchodzi w skład Starego Testamentu. Jest to swoisty poemat dydaktyczny składający się z 42 rozdziałów. Tytułowy bohater – człowiek majętny...

Sprawozdanie z przebiegu pierwszej...

2 sierpnia 1940 roku objąłem dowództwo nad Dywizjonem 303 złożonym z polskich pilotów. 1 września o godzinie 16.00 otrzymaliśmy rozkaz wyruszenia do walki....

„Chłopi” jako powieść realistyczna...

„Chłopi” Władysława Reymonta noszą wyraźne cechy powieści realistycznej. Pisarz stworzył w tym dziele niezwykle szczegółowy obraz wiejskiej społeczności...

Opis przygody Odyseusza

Odyseusz to bohater „Odysei” której autorstwo przypisuje się Homerowi. Jest to opowieść o losach jednostki która zmaga się z przeciwnościami losu...

Sentymentalizm – cechy przedstawiciele...

Cechy opis założenia Sentymentalizm był kierunkiem powstałym w okresie oświecenia a więc czas jego popularności przypadał na okres około XVIII wieku aż do początków...

Jaki obraz wsi i jej mieszkańców...

Jeszcze do czasów po II wojnie światowej Polska była krajem rolniczym – większość społeczeństwa pracowała na roli. Temat życia na wsi pojawiał się więc...